Fieldlab | Nationaal Onderzoek Creatief Verdienvermogen

NOCV

NOCV staat voor Nationaal Onderzoek Creatief Verdienvermogen: een fieldlab waarin de impact van ondernemerschapstrainingen op het verdienvermogen van creatieven wordt onderzocht. Centraal staat dus de relatie tussen ondernemerschapstrainingen en verdienvermogen. De uitkomsten van dit onderzoek dienen voor de ontwikkeling van effectieve methodologieën om het ondernemerschap en daarmee de financiële autonomie van creatieven te vergroten.

Waarom dit fieldlab?
Fieldlab NOCV is ingesteld om de arbeidsmarkt van de culturele en creatieve sector te verbeteren en bij te dragen aan het verdienvermogen van personen in de creatieve sector. Creative Impact Research Institute (CIRI), Impact Centre Erasmus en Cre8tive Revolution Group (CRG) hebben de handen ineen hebben geslagen voor dit onderzoek.

Hoe ziet dat er in de praktijk uit?
In dit Fieldlab worden verschillende ondernemerschapstrainingen gegeven aan creatieve professionals (in spé).
Vervolgens worden impactmetingen uitgevoerd om inzicht te krijgen wat wel en niet werkt in het vergroten van het verdienvermogen. Daarnaast worden deze impactmetingen aangevuld met kwalitatief onderzoek.

Bezoek hun website voor meer informatie