Cross Media Café – Data Driven Content
Het volgende Cross Media Café staat in de steigers. Samen met Beeld en Geluid organiseert Media Perspectives op dinsdag 8 mei weer een middagvullende bijeenkomst over data en content. Stuurt content data? Of gaat data content sturen? Je kunt er alles van maken: data driven content strategy, data driven content creation, data driven content recommendation, etc.
Programma en sprekers
De bijeenkomst vindt plaats van 14:00 – 17:00 uur in Beeld en Geluid. Bij de inloop vanaf 13:30, in de pauze en nadien bij de borrel tot 18:00 is er alle mogelijkheid om contacten te leggen en informeel bij te praten met experts en andere aanwezigen.
14.00 – 15.15
- Welkom door Monique van Dusseldorp, moderator
- Frank Visser, Project Manager Data, Media Perspectives, presenteert het Data4Media project.
- Laura Bäck studeert aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, en doet een onderzoek over data gebruik onder Nederlandse mediabedrijven. Samen met het publiek kijken we naar de eerste bevindingen.
- Daan Odijk, Lead data scientist, RTL presenteert een innovatieve data case van RTL
- René Nederhand, Founder/Directeur PrimedIO. Nederhand bespreekt het gebruik van tracking & personalisatie en de effecten daarvan op conversie en gebruikersretentie bij RTL.
- Jouko Huismans, Founder/Directeur Mediaconnect.io, laat zien hoe ID&T en het EO jongerenkanaal voor hun media produktie gebruik maken van engagement data
- Joost de Wit, Founder Media Distillery, zet kunstmatige intelligentie in om video en audio te begrijpen.
15.45-17.00
- Geert-Jan Strengholt, Project Manager en Leonieke Verhoog, Concept ontwikkelaar media VPRO over een aantal innovatieve projecten
- Leon Backbier, Manager ICT bij Endemol Nederland over sentiment analyse rond GTSR
- Rick Hoving, Projectleider Strategie & Innovatie, Ster. Hoe weet je of iets aan zal spreken? Ster werkt aan een geautomatiseerde reclame-waarderingstool gemaakt op basis van machine learning
- Kasimir Landheer, Data & Strategy Director, FremantleMedia, zal laten zien hoe data invloed hebben op format ontwikkelingen.
Mocht je vragen hebben, neem dan contact op met Frank Visser via frank.visser@mediaperspectives.nl.
Aanmelden kan via Eventbrite.