Mediaperspectives - Coverstories

Eén van de belangrijkste doelstellingen van CLICKNL is het vergroten van het aantal bedrijven in de bedrijfstakken van de creatieve industrie dat deelneemt aan op innovatie gerichte projecten en samenwerkingsverbanden. De MIT-Innovatiemakelaars regeling speelt hierop in. Dit leverde prachtige cases en resultaten op! Lees hier over CoverStories, geholpen door MediaPerspectives.

MediaPerspectives
Innovatiemakelaars werden ingezet voor MKB-ondernemers die deel uitmaken van het Media Perspectives Netwerk, aangevuld met “potentials” uit andere netwerken.
Bij alle MKB-ers stonde de vraag centraal: hoe kan ik mijn producten en diensten (beter) geschikt maken voor mediabedrijven? In individuelen gesprekken en gezamenlijke sessies is aandacht geschonken aan deze vraag.

CoverStories

The end of ugly advertorials

Coverstories wil de wereld afhelpen van “lelijke advertorials en verwarrende advertenties”. Dit doen ze door het integreren van branded content in online nieuwsmedia. Dat is net even anders dan we gewend zijn. Vaak zien we op websites vermomde reclameboodschappen, die er niet erg visueel aantrekkelijk uitzien en vooral als clickbait dienen. De herkomst en relevantie zijn vaak ver te zoeken. Converstories doet dit net even anders. Het merk is juist duidelijk zichtbaar én dient als trotse afzender.

Branded content?
Coverstories levert dus branded content aan. Dit kan in de vorm van een artikel met foto’s of video. Dit zal vervolgens op een visueel aantrekkelijke manier verspreid worden. In plaats van een onduidelijk verhaal, krijg je dus een geanimeerde cover, die met een klik in fullscreen zichtbaar wordt.

Ben je benieuwd naar het resultaat?
Lees hier meer over het succesverhaal van Coverstories, of kijk op de website van Coverstories zelf.