-
Karakter en kennisbasis
Creatieve professionals en bedrijven in de creatieve industrie ontwikkelen interventies. Dat doen ze onder andere in de vorm van producten, diensten, media en inrichting van de leefomgeving in zowel fysieke als virtuele oplossingen en strategieën.
De sector is dynamisch en divers. Van kleine eenpitters tot grote bedrijven uit de architectuur- en media-wereld.
Lees meer >
-
Case: Reframing Youth Care
-
Case: Green Deal Smart Energy Cities
-
Meerwaarde door Ontwerpen
De samenleving is het speelveld van de creatieve professional.
De creatieve industrie kijkt met een onderzoekende en ontwerpende blik naar de vraagstukken en creëert waarde voor mensen. Maar haar producten, diensten, businessmodellen en meer, kan ze zorgen dat mensen anders gaan denken en ervaren, hun waarden bijstellen en zich anders gaan gedragen.
Lees meer >
-
Kennis in de Creatieve Industrie
Om haar werk te doen, maakt de sector gebruik van kennis en methoden. Ze heeft een aanpak waarin experimenteren centraal staat. Daarmee kan de creatieve industrie innovaties ontwikkelen die het proces van de maatschappelijke veranderingen en opschaling vorm kunnen geven.
De kennisbasis van de creatieve professional zit vol instrumenten om interventies te realiseren: sleutelmethodologieën. Daarnaast is het wetenschappelijk achterveld van de creatieve industrie net zo breed als de sector zelf, en worden verschillende soorten onderzoek toegepast.
Lees meer over kennis in de creatieve industrie >
-
Case: Transparant Charging Station
-
Kennisontwikkeling
De creatieve industrie versterkt het innovatieve vermogen van Nederland, zowel vanuit het bedrijfsleven als vanuit de wetenschap. Om dat – ook in de toekomst – te kunnen, is een stevige kennisbasis nodig die continu wordt doorontwikkeld.
Daarom is het noodzakelijk dat er wordt geïnvesteerd in het versterken van de kennisbasis.
Lees meer over kennisontwikkeling >
-
Case: CardioLab
-
Case: Transparant Charging Station >
-
Missiethema's
Veiligheid, Gezondheid & Zorg, Energietransitie & Duurzaamheid en Landbouw, voedsel & Water: we staan aan de vooravond van grote transities. En die transities hebben de creatieve industrie hard nodig. Niet alleen om met slimme, passende en originele producten en diensten te komen die mensen verleiden of in beweging brengen, maar ook door een wereld te scheppen waarin die innovaties een voedingsbodem vinden, een cultureel en maatschappelijk klimaat van veranderingsbereidheid.
Lees meer over de missies voor de komende jaren >