Case Smart Retail / De Nieuwe Winkelstraat

Hoe kunnen we winkelgebieden in Nederland voorbereiden op een toekomst waarin de grenzen tussen de fysieke en de online wereld vervagen? Wat voor producten, diensten en een belevingen kunnen we creëren waardoor deze gebieden aantrekkelijke bestemmingen voor (winkelend) publiek zijn.

ONDERZOEKSLIJNEN

  • Inspiratiemodel Winkelgebieden
  • Organisatie & Bedrijfsmodellen
  • Klantbeleving
  • Content Marketing & Gebiedsbranding
  • Digitale en Fysieke integratie
  • Interieur & openbare ruimte
  • Winkelgebied in relatie tot Smart city (in het bijzonder sociale cohesie)

METHODE

Om de onderzoeksvraag te beantwoorden en te vertalen naar concrete aanbevelingen is het platform De Nieuwe Winkelstraat (DNWS) opgericht, een (onafhankelijk) kennis- en netwerkcentrum dat zich richt op de toekomstbestendigheid van Nederlandse winkelgebieden. CLICKNL is één van de founding partners van het Platform DNWS. Hierin worden de belangen van alle stakeholders van een winkelgebied verenigd:

  • overheid (gemeenten, provincies);
  • ondernemingen (brancheorganisaties, ondernemersverenigingen, formuleketens);
  • vastgoedpartijen (vastgoedeigenaren, -beheerders, – ontwikkelaars en –beleggers);
  • centrum- en straatmanagers.

De Nieuwe Winkelstraat verzamelt kennis, stimuleert innovatie, initieert innovatieve pilots, participeert in onderzoeksprojecten, laat experts aan het woord, brengt nieuws en gaat op zoek naar inspirerende cases. DNWS is toegespitst op het realiseren van succesvolle kruisbestuivingen tussen de fysieke wereld en de online wereld, aangezien de grenzen tussen deze werelden steeds meer vervagen.

Kijk op de website van De Nieuwe Winkelstraat voor onder meer nieuws en cases.